Õppeaasta lasteaias kestab 1. september 31. augustini (suvekuudel toimub õpitu kinnistamine).
Õppekasvatustöö planeeritakse nädalate lõikes. Õpetaja ei ole surutud tegevuste läbiviimisel raamidesse, kuid jälgib, et kõik planeeritu saaks läbi võetud. Õpetajat abistab õpetaja-abi.
Õppekasvatustegevuse läbiviimine toimub nädalaplaani alusel. Õppetöö analüüs kajastub rühmapäevikus. Planeerimine toimub lapsekeskselt, ainevaldkondade kaupa ja toimi läbi integreeritult.
Õppekasvatustöö eesmärgid õppeaastal 2022-2023 Viru-Nigula valla lasteaias Kelluke
Õppeaasta teema: ME ARMASTAME EESTIT
- Laps väärtustab eesti keelt, rahvakultuuri ja huvitub teistest rahvakultuuridest läbi erinevate loovate tegevuste
- Laps õpib looduses ja loodusest, väärtustab liikumist ja oskab hoida oma tervist
- Laps tutvub läbi mängu lihtsate progrmmeerimisvõtetega
- Toimib koostöö kõikidel tasanditel: laps-õpetaja-tugispetsialist-rühmameeskond-lasteaia personal-lapsevanem-juhtkond-hoolekogu-kogukond-koostööpartnerid
Õppekasvatustöö põhimõtted Viru-Nigula valla lasteaias Kelluke
- lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine
- lapse tervisevajaduse hoidmine ja edendamine ning liikumiste rahuldamine
- lapse loovuse toetamine
- mängu kaudu õppimine
- humansete ja demokraatlike suhete väärtustamine
- lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine
- lapsele turvatunde ja eduelamuste tagamine
- üldõpetusliku tööviisi rakendamine
- kodu ja lasteasutuse koostöö
- eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine
Pedagoogid peavad oluliseks kujundada järgmisi väärtusi
- hoolivus
- looduse, keskkonna ja kodumaa armastamine
- sallivus
- loovus
- tervis
- sõprus
- turvalisus
- koostöö
Õppe- ja kasvatusprotsessi ülesehitamise aluseks on algav õpikäsitlus
- Õppimine on elukestev protsess, mille tulemusel toimuvad muutused käitumises, hoiakutes, oskustes jms, ning nende vahelistes seostes. Laps õpib matkimise, vaatlemise, uurimise, katsetamise, suhtlemise, mängu, harjutamise jms kaudu.
- Õppekasvatustegevuse kavandamisel ja läbiviimisel arvestatakse laste eripära: võimeid, keelelist ja kultuurilist tausta, vanust, sugu, terviseseisundit jms. Pedagoogid on laste arengu suunajad ning arengut toetavad keskkonna loojad
- Laps on õppe- ja kasvatustegevuses aktiivne ning tunneb rõõmu tegutsemisest. Last kaasatakse tegevuste kavandamisse, suunatakse tegema valikuid ning tehtut analüüsima.
- Õppekasvatutegevuses luuakse tingimused, et arendada lapse suutlikkust:
* kavandada oma tegevust, teha valikuid
* teostada uusi varasemate kogemustele tuginevaid tegevusi
* omandatud uusi kogemusi ja tegevusi * arutleda omandatud ja oskuste üle * hinnata oma tegevuse tulemuslikkust * tunda rõõmu oma ja teiste õnnestumistest ning tulla toime kaotusega